Anxietate – Tratament

Tratamentul anxietății are în general rezultate relativ scurte. Cu toate acestea, este departe de toate formele de tratament care sunt la fel de potrivite pentru toți pacienții.

Modul în care este tratată anxietatea depinde în mare măsură de tipul și severitatea tulburării individuale de anxietate.

Tratamentul de anxietate începe de obicei cu terapia comportamentală cognitivă – posibil combinate cu anxioliticele. Consultați prezentarea generală a opțiunilor de tratament aici.

Despre tratamentul de anxietate

Terapia cognitivă comportamentală este una dintre cele mai eficiente tehnici de tratament pentru anxietate

Tratamentul anxietății

Pentru informații suplimentare despre tratamentul anxietății, consultați articolul: Anxioliticele , terapia comportamentală cognitivă

În general, despre tratamentul de anxietate

Anxietatea și tulburările de anxietate răspund în general foarte favorabil tratamentului și adesea rezultatele sunt obținute într-un timp relativ scurt.

Metoda specifică de tratament depinde de tipul particular de tulburare de anxietate și de magnitudinea și severitatea acesteia.

Nu toate tipurile de tratament sunt potrivite pentru toți pacienții. În mod tipic, trebuie să cunoașteți cauzele anxietății și să știți multe despre natura anxietății înainte de a putea determina exact ce tratamente vor fi cele optime.

În unele cazuri, este, de asemenea, necesar să încercați mai multe tratamente diferite înainte de a găsi unul sau pe cei care lucrează.

Cele mai multe tulburări de anxietate sunt tratate cu terapie comportamentală cognitivă , medicamente anxiolitice sau o combinație a celor două. Studiile recente indică, de asemenea, că există o serie de alte opțiuni terapeutice benefice pentru anxietate.

Terapie comportamentală

Terapia cognitivă comportamentală și terapia de expunere sunt două metode eficiente de tratare a anxietății. Ambele pot fi clasificate ca terapii comportamentale, concentrându-se mai mult pe comportament decât pe conflictele psihologice care stau la baza sau pe evenimentele trecute.

Abordarea terapeutică comportamentală este adesea combinată cu tehnicile menționate în secțiunea Alte tratamente de anxietate . Terapia comportamentală de succes necesită, în general, între 5 și 20 de sesiuni săptămânale cu un specialist.

  • Terapia comportamentală cognitivă: După cum sugerează și numele, terapia comportamentală cognitivă se concentrează pe gânduri – sau cogniții – dincolo de comportament și modele de comportament. Atunci când terapia comportamentală cognitivă este utilizată pentru a trata tulburările de anxietate și anxietate, vă poate ajuta să identificați și să provocați modelele de gândire negativă și credințele iraționale care conduc și vă hrănesc anxietatea. Articol: Terapia comportamentală cognitivă
  • Terapia cu expunere: Când terapia cu expunere este folosită pentru tratamentul de anxietate, expunerea este expusă lucrurilor de care vă temeți într-un mediu sigur și controlat. Folosind expuneri repetitive la situația sau obiectul temut – fie în imaginație, fie în realitate – câștigați treptat un sentiment mai mare de control. Când vă confruntați și vă experimentați temerile fără a fi rănite sau suferă, anxietatea voastră se diminuează treptat – și se tratează astfel.



Tratamentul medical

Există mai multe tipuri diferite de medicamente – cum ar fi. antidepresive – utilizate pentru tratamentul de anxietate.

Toate medicamentele utilizate pentru tratamentul de anxietate sunt doar pe bază de prescripție medicală și nu trebuie luate fără o consultare medicală prealabilă. În plus, tratamentul medical trebuie monitorizat de un medic autorizat; Aceasta asigură dozarea corectă și efectele secundare minime.

Tratamentul medical al anxietății este cel mai eficient atunci când este utilizat cu terapia comportamentală.

Atunci când se compară pacienții care utilizează acest regim combinat cu cei tratați numai cu medicamente, pacienții tratați în asociere au o reducere mai mare a simptomelor și un risc mai scăzut de recădere.

Pentru anumite tipuri de tulburări de anxietate – cum ar fi. fobii sau anxietate socială – medicamentele pot fi uneori necesare (de exemplu, chiar înainte de îmbarcarea unei aeronave la pacienții care suferă de accidente de avion).

Pentru alte tulburări de anxietate – cum ar fi. obsesiv-compulsiv (TOC) sau tulburare de anxietate generalizată – poate fi necesar să fie luată pentru perioade mai lungi de tratament.

Medicina poate fi utilizată și pentru o perioadă scurtă de timp. pentru ameliorarea sau reducerea simptomelor severe, astfel încât pot fi utilizate alte forme de terapie.

Citiți dacă este necesar. Articol: Anxiolitice

Alte tratamente de anxietate

Există mai multe opțiuni noi pentru tratarea anxietății care poate completa atât medicina, cât și terapia.În cazuri ușoare de anxietate, acestea sunt adesea tratamente adecvate în sine.

  • Instruire: Exercițiul de antrenament este o modalitate naturală de a trata stresul și anxietatea.Studiile arată că doar 30 de minute. de formare de 3-5 ori pe zi Saptamana poate provoca o amortizare semnificativa a anxietatii. Când se antrenează, corpul este distras de anxietate, precum și de gânduri și sentimente anxioase. Pentru a profita la maximum de antrenament, ar trebui să îl mențineți pentru perioade mai lungi – de preferință pentru restul vieții.
  • Remediile naturale și pe bază de plante: Medicamentele naturale sunt considerate tratament alternativ pentru anxietate. Dovezile științifice că medicamentele pe bază de plante sau alte remedii pe bază de plante pot atenua sau reduce anxietatea sunt limitate. Cu toate acestea, practic nu există nici un risc de a lua medicamente naturale care sunt disponibile peste tejghea la farmacie, astfel încât această opțiune de tratament poate fi testat, dacă doriți.
  • Tehnici de relaxare: Atunci când tehnicile de relaxare sunt practicate în mod regulat, ele pot reduce anxietatea și pot spori senzația de relaxare și, în general, bunăstarea emoțională.Exemple de tehnici de relaxare pot include: meditație, relaxare musculară progresivă și vizualizare. Există, de asemenea, o serie de tehnici din Est, cum ar fi yoga, taiji și QiGong, care sunt foarte potrivite pentru această formă de tratament de anxietate.
  • Tehnici de respirație: Prin utilizarea tehnicilor de respirație, se poate învăța să controlați respirația care poate acționa ca un instrument pentru a regla starea de spirit și, prin urmare, tulpina anxietatea. Este de exemplu. echilibrul nivelului de oxigen al organismului ajută la restabilirea acestui echilibru. Există, de asemenea, dovezi științifice că tehnicile de respirație pot contribui la reducerea duratei și frecvenței atacurilor de anxietate.
  • Biofeedback: În biofeedback, senzorii sunt utilizați pentru măsurarea funcțiilor fiziologice specifice (cum ar fi ritmul cardiac, respirația și tensiunea musculară). Biofeedback vă învață să cunoașteți și să recunoașteți reacția dumneavoastră la anxietate și cum să o controlați folosind tehnici de relaxare.
  • Terapii complementare: Acestea nu sunt opțiuni specifice de tratament pentru anxietate, dar pot ajuta organismul să se relaxeze și astfel să ajute la tratarea anxietății. Exemple de terapii complementare pot include: Shiatsu , Tuina , acupunctura , aromoterapia și Guasa .
  • Hipnoza: Hipnoza sau hipnoterapia este uneori utilizată în combinație cu terapia comportamentală cognitivă pentru anxietate. Când sunteți într-o stare profund relaxată, hipnoterapeutul poate aplica diferite tehnici pentru a vă ajuta să vă înfruntați temerile și să o vizualizați din noile perspective.

Articole corelate: Terapie cognitivă , tulburări de anxietate , tulburări de anxietate , anxietate , simptome de anxietate