8 Sfaturi pentru sănătate și nutriție care sunt în realitate bazate pe probe

Există o mulțime de confuzie când vine vorba de sănătate și nutriție.

Oamenii, chiar și experții calificați, par să aibă opiniile exact opuse.

Cu toate acestea, în ciuda tuturor dezacordurilor, există câteva lucruri care sunt bine susținute de cercetare.

Iată 8 de sfaturi despre sănătate și nutriție care se bazează, de fapt, pe știința bună.

1. Nu beți calorii de zahăr

Băuturile pe bază de zahăr sunt cele mai îngrășate lucruri pe care le puteți pune în corpul vostru.

Acest lucru se datorează faptului că calorii cu zahăr lichid nu se înregistrează de către creier în același mod ca și calorii din alimente solide.

Din acest motiv, atunci când beți sifon, ajungeți să consumați mai multe calorii totale.

Băuturile de băuturi sunt puternic asociate cu obezitatea, diabetul de tip 2, bolile de inimă și tot felul de probleme de sănătate .

Rețineți că sucurile de fructe sunt aproape la fel de proaste ca și sifonul în această privință. Acestea conțin la fel de mult zahăr, iar cantitățile mici de antioxidanți NU negau efectele nocive ale zahărului .

2. Mananca nuci

În ciuda faptului că sunt bogate în grăsimi, nucile sunt incredibil de hrănitoare și sănătoase.

Sunt încărcate cu magneziu, vitamina E, fibre și diverse alte substanțe nutritive.

Studiile arată că fructele cu coajă lemnoasă vă pot ajuta să piardă în greutate și pot ajuta la combaterea diabetului de tip 2 și a bolilor de inimă .

În plus, aproximativ 10-15% din calorii din nuci nu sunt chiar absorbite în organism, iar unele dovezi sugerează că pot stimula metabolismul .

Într-un studiu, migdalele s-au dovedit a mări scăderea în greutate cu 62% comparativ cu carbohidrații complexi .

3. Evitați alimentele nedorite prelucrate (consumați în schimb alimente adevărate)

Toate alimentele nedorite prelucrate în dietă sunt cel mai mare motiv pentru care lumea este mai îngrășată și mai bolnăvită decât oricând.

Aceste alimente au fost proiectate pentru a fi “hiper-recompensatoare”, astfel încât ne plictisesc creierul să mănânce mai mult decât avem nevoie, chiar ducând la dependență la unii oameni.

Acestea sunt, de asemenea, scăzute în fibre, proteine ​​și micronutrienți (calorii goale), dar sunt bogate în ingrediente nesănătoase cum ar fi zahăr adăugat și boabe rafinate.

4. Nu te teme de cafea

Cafeaua a fost demonizată nedrept. Adevărul este că este de fapt foarte sănătos.

Cafeaua este bogată în antioxidanți, iar studiile arată că băutorii de cafea trăiesc mai mult și au un risc redus de diabet zaharat de tip 2, boala Parkinson, boala Alzheimer și numeroase alte boli.


5. Mâncați peștii grași

Destul de mult, toată lumea este de acord că peștele este sănătos.

Acest lucru este valabil în special pentru peștii grași, cum ar fi somonul, care este încărcat cu acizi grași omega-3 și cu alți nutrienți.

Studiile arată că persoanele care mănâncă cele mai multe pești prezintă un risc mai scăzut de tot felul de boli, inclusiv boli de inimă, demență și depresie .

6. Ajungeți la o adormire suficientă

Importanța obținerii unui somn suficient de calitate nu poate fi supraestimată.

Poate fi la fel de important ca și dieta și exercițiile fizice, dacă nu mai mult.

Somnul sănătos poate conduce la rezistența la insulină, arunca hormonii apetitului și poate reduce performanțele fizice și mentale .

Mai mult, este unul dintre cei mai puternici factori individuali de risc pentru creșterea viitoare a greutății și obezitatea. Un studiu a arătat că somnul scurt a fost asociat cu risc crescut de obezitate cu 89% la copii și cu 55% la adulți.

7. Aveți grijă de sănătatea intestinală cu probiotice și fibre

Bacteriile din intestin, numite colectiv microbiota intestinului, sunt uneori denumite “organul uitat”.

Aceste bug-uri intestinale sunt incredibil de importante pentru tot felul de aspecte legate de sănătate. O întrerupere a bacteriilor intestinale este legată de unele dintre cele mai grave boli cronice ale lumii, inclusiv de obezitate.

O modalitate buna de a imbunatati sanatatea intestinului este sa consumati alimente probiotice (cum ar fi iaurtul si varza), sa luati suplimente probiotice si sa mancati o multime de fibre. Fibrele funcționează ca și combustibil pentru bacteriile intestinale.

8. Beți puțină apă, în special înainte de mese

Consumul de apă suficientă poate avea numeroase beneficii.

Un factor important este că poate ajuta la creșterea cantității de calorii pe care le ardeți.

Conform 2 studii, acesta poate stimula metabolismul cu 24-30% pe o perioadă de 1-1,5 ore. Aceasta poate însuma 96 de calorii suplimentare arse dacă beți 2 litri de apă pe zi .

Cel mai bun moment pentru a bea apa este cu o jumătate de oră înainte de mese. Un studiu a arătat că jumătate de litru de apă, cu 30 de minute înainte de fiecare masă, a dus la scăderea în greutate cu 44%.