Vitamina D în alimente

Dintre toate alimentele, vitamina D conține – și aceste alimente conține vitamina D, conțin cantități foarte diferite.

Acesta este în principal pește și alte alimente grase de animale care conțin vitamina D.

În acest articol veți găsi o listă a conținutului de vitamină D într-un număr de alimente selectate, precum și informații generale despre alte surse de vitamină.

 Este vorba mai ales de alimente grase cum ar fi pește, ouă, carne și produse lactate care conțin vitamina DEste vorba mai ales de alimente grase cum ar fi pește, ouă, carne și produse lactate care conțin vitamina D

Despre Vitamina D

De ce este important vitamina D?

  • Muschii: Vitamina D este necesară pentru a menține funcția musculară normală.
  • Oasele: Vitamina D ajută organismul să absoarbă calciul din alimente. Calciul este necesar pentru a menține udvikle- și oase puternice, care este importanttot parcursul vieții
    • Copiiinevoie vitamina D pentru a preveni rahitismul (rahitismul), care ar putea fi motivul arcpicioare,knock-genunchi și oase slabe
    • la persoanelevârstă, o Suplimentarea zilnică a vitaminei D și a calciului ajuta la prevenirea fracturilor osoase și a osteoporozei



Lista de alimente care conțin vitamina D

Vitamina D se găsește în special în peștii grași (macrou, somon, hering, halibut etc.) și în alte alimente grase (cum ar fi produsele lactate, ouăle, margarina, uleiurile, carnea etc.).

Deoarece vitamina D este solubilă în grăsimi, trebuie consumată într-o masă grasă pentru a fi absorbită în mod optim – și aici este practic faptul că vitamina D se găsește în principal în alimente grase.

Cu toate acestea, departe de toate alimentele conțin vitamina D – și aceste alimente conțin vitamina D, conțin cantități foarte diferite. Mai jos este o prezentare generală a conținutului de vitamina D în alimentele selectate:

alimente Conținutul deal vitaminei D * % din ADT **
Craniul hepatic (cod negru) 500 10.000
Macarale pentru ficat 250 5.000
Somon gravat 30 600
Somon afumat 5 100
Hering, 10.10 10 202
marinat101 10,20SildepeyeSildepostej 88 160160
Macrou,Macrou, afumat 5,20 104
Tuna (conserve în apă) 2,90 58
Macrou în tomate 2,38 47.6
Oua,crud 1,75 35
pulpăpui(carne + piei), brută 1,5 30
Remoulade 1,02 20,4
Bacon, cuburi , brută 0,74 14,8
Salamul 0.690 13,8
carneporc laminata 0.555 11.1
porc 0,504 10,08
carnefile,fierte 0,440 8,8
Brânză, albastru / mucegai alb 0,411 8,22
vită, brut 0.400 8
Cascaval solid, +41 0,232 4,64
Brânză de vaci 0,110 2,2
Iaurt natural 0,101 2,02
Lapte ușor 0,085 1,7
Lapte degresat 0,075 1,5

* Micrograma (μg) per 100 g
** ADT = Ofertă zilnică recomandată. Tabelul se bazează pe ADT pentru adulți; 5 micrograme. ADT pentru copii și femei gravide este de două ori mai mare; 10 micrograme pe zi astăzi.

În prepararea alimentelor care conțin vitamina D, este de remarcat faptul că vitamina D nu este degradată de căldură, ci de expunerea la lumină (spre deosebire de multe alte vitamine).

Soarele ca o sursa de vitamina D

Când este expus la lumina soarelui, pielea noastră produce vitamina D – și soarele poate acoperi cu ușurință nevoile zilnice de vitamina D. Factori precum vremea gri, acoperirea cu nor, șederea în interior, îmbrăcămintea, etc., limitează totuși contactul cu lumina soarelui și reduc astfel producția proprie de vitamina D.

De asemenea, rețineți că următoarele expuneri la soare nu produc vitamina D în piele:

  • Expunerea la soare printr-un panou de sticlă
  • Expunerea la soare în cazul în care pielea este lubrifiată cu protecție solară sau cu ulei de soare
  • Expunerea la soare în timpul iernii (în România)

În plus, există motive întemeiate să se protejeze de razele solare, deoarece acestea pot contribui la dezvoltarea cancerului de piele. Recomandarea experților este, prin urmare, să se bazeze mai degrabă pe dietă și suplimente decît soarele pentru a-și acoperi nevoia zilnică de vitamina D.

Articole similare: Deficitul de vitamina D – Simptome